Sunday, May 16, 2010

HARI GURU 2010






Hari ini 16 Mei,SK.Chenulang tidak ketinggalan dalam menyambut hari guru peringkat sekolah. Antara aktiiviti yang di susun adalah pada sebelah paginya membaca perutusan hari Guru dari Menteri Pelajaran Malaysia dan juga perutusan dari KPPM.
Majlis ini juga diserikan dengan nyanyian beramai-ramai lagu Guru Malaysia dan juga Lagu Tema hari guru tahun ini iaitu "Guru Pembina Negara Bangsa".Sebagai simboliknya murid memberikan hadiah sekuntum bunga dan melekatkan pin hari guru di baju guru-guru tanda penghargaan murid kepada guru-guru.Turut serta didalam majlis ini ialah En.Mamat bin Awang, Dari PPD Kuala Krai merangkap penghulu Zon 5.
Selesai sahaja pembacaaan perutusan, Warga SK.Chenulang telah menyertai senamseni. Senamseni ini telah diketuai oleh Pn Farahwahida dan juga Puan Zalina Aziz.Kedua-dua guru ini dibawa khas oleh guru besar dari SK.Long Gafar ,Kota Bharu. Senamseni ini berlangsung selama satu jam yang memuatkan pergerakan tarian dari masyarakat majmuk malaysia iaitu melayu,Cina,India,Iban,Kadazan,Kaum orang asli.
Selesai majlis senamseni, Acara dewan diadakan. Antara acara adalah persembahan dari Guru dan juga murid.
Murid-murid dihidangkan dengan aiskrim secara percuma sumbangsih dari guru-guru SK.Chenulang.

No comments:

Post a Comment

SILA TAIPKAN MESEJ ANDA